Nu är jag igång!

Måndag idag. Första dagen idag. Jag är igång!

Dagen inleddes med att jag sov ut för första gången på väldigt många veckor. Jag liksom, tänkte att jag fick det. Vaknade i alla fall klockan 10, vilket är exakt en timme senare än vad jag borde gått upp och 4 timmar senare än vad jag brukar gå upp.
Jag lagade min första LCHF-frukost: ägg och bacon. Givetvis var det gott, men det kändes lite konstigt att äta det till frukost. Till det drack jag te från Öland med grädde i (det känns verkligen konstigt att dricka grädde i te! Grädde har man ju alltid hört att man ska akta sig för ...).
Efter det städade och diskade jag. Nu är det fint här. Sedan bar det av på promenad (mina 15 minuter med Nike+, dessvärre råkade jag stänga av iPoden innan den hann spara träningen, så jag får gå den en gång till sen).

Just nu håller jag på att laga "Lax med ost". Det är en himla massa grädde i den rätten, kan jag tala om. Men nu följer jag LCHF och ser vart det bär, men det känns ju rent spontant som att man kommer gå upp en HEL del. Vi får se!



Update 18:48:
Det blev lax även till kvällsmat :)
Kom precis hem från min 45 minuters promenad, precis som det var inplanerat.

Kommentarer
Postat av: Anna

Tillsammans står vi starka på mållinjen. :)



Jag hoppas att du kommer märka att allt förbjud man har växt upp med angående att fett är dåligt, faktiskt är fel. Sen får man ju helt enkelt bilda sig en egen uppfattning om vilken kost som passar sig själv bäst. Jag är helt inne på att LCHF funkar för viktnedgång men bara för det är det inte hälsosamt i mina ögon. En varierad kost med allt man behöver är det bästa för en livsstil.



Heja oss! :D

2009-08-18 @ 18:13:26
URL: http://kanjagblismal.blogg.se/
Postat av: Jag klarar det

Ja, bra poäng där! Jag tror förvisso inte att det är direkt FARLIGT då LCHF även förespråkar att man undviker onödiga tillsatser osv. men man kanske inte vill leva så "strikt" hela livet.



Ja, heja :)

2009-08-18 @ 19:30:24
URL: http://jagklarardet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback