Han och jag som aldrig kommer bli något mer

Jag är kär.

I en kollega. En gift kollega. En gift kollega med barn. En gift kollega med barn som ockuperar mitt hjärta.

Jag insåg det en dag på bussen hem från just jobbet. I den stunden grät jag. Jag sökte upp "I wanna know what love is", och grät. För det var ingen rolig insikt, såklart.

Han är fantastisk. Fulländad på alla vis man kan tänka sig. Otroligt snäll, väldigt rolig och extremt intelligent. Ni märker, jag skulle kunna hålla på att ösa på med bra egenskaper ända in i evigheten. Men jag ska inte göra det.

Jag vet ju att det aldrig kommer bli något mer än vad det är just nu. En lunch där, några möten där. Ett projekt, två projekt. Ett telefonsamtal, några mail. Men aldrig mer. Aldrig.

Barn och giftermål ska man respektera. Just nu känns det inte som att jag gör det. Men jag försöker.



Kommentarer
Postat av: Min egen hälsa

Du är värd någon som är ledig, och som kan ge dig allt. Men jag förstår precis, jag har också en tendens att hitta upptagna män. Kram.

2010-10-21 @ 09:39:03
URL: http://minegenhalsa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback