Men mest av allt vill jag vara glad

Jag vill vara mig själv.
Jag vill vara nöjd med mig själv och mina prestationer.
Jag vill vara omtyckt.
Jag vill gilla mig själv.
Jag vill resa runt jorden utan hemlängtan.
Jag vill lämna allt och börja om på nytt.
Jag vill säga upp mig från vardagens rutiner och tända elden inombords.
Jag vill bli kär. Jag vill vara bra på något.
Jag vill nå ett av alla mål jag sätter upp.
Jag vill ta mig själv i kragen.
Jag vill dunka mig själv gul och blå.
Jag vill skrika i mitt eget öra att jag klarar det.
Jag vill krama dig.
Jag vill gråta i din famn.
Jag vill bära dina problem.
Jag vill byta ut mina ägodelar mot en smal kropp.
Jag vill vara duktig.
Jag vill kunna handla jeans på JC.
Jag vill slippa tänka.
Jag vill skrika.
Jag vill skriva en hel bok.
Jag vill vinna något.
Jag vill få beröm.
Jag vill vara ditt allt.
Jag vill klippa mitt hår.
Jag vill vara någons förebild.

Men mest av allt vill jag vara glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback