"Det skulle vara roligt att träffa dig"

Han. Jag trodde verkligen att det var "han". Han.

Vi hade inte träffats i den så ofta glorifierade "verkligheten". Visst hade vi andats samma luft, sett samma sol resa sig över horisonten och delat samma tidzon. Men mer än så hade vi inte gjort, förutom utbytt ord och tecken över det globala nätverket, även kallat Internet.

Han var rolig. Han var intressant. Han verkade gilla mig. Han skrev "Haha". Jag skrattade. Han skrattade. Skrattade  han verkligen?

"Det skulle vara roligt att träffa dig", sa han plötsligt en dag. Jag hade så klart redan tänkt tanken.

Men. Det fanns ett men. Jag är ju tjock! Bakom en skärm kan man leka smal, attraktiv och leva upp till alla förväntningar som en "Jag är en 22-årig tjej som gillar träning"-presentation oskyldigt bygger upp.

Men jag är ju 22 år. Jag var 22 år. Och jag gillar träning, men bara för att jag är tjock. Bara därför tvingas jag säga att jag gillar att träna, för då verkar det som att jag försöker göra något åt min groteska hydda till kropp.

---

Och hur gick det? Jag samlade mod.
Resultatet? Fetingdiss.

Kommentarer
Postat av: therese

Men du vågade!! Jag är imponerad!! Jag skulel vilja våga träffa såååå många från internet men jag tycker min vikt är ett sånt stort hinder!! Fortsätt träffa folk!!

2010-10-11 @ 19:36:19
URL: http://slutavarafet.blogg.se/
Postat av: Jag klarar det

Tack! Du ska också träffa folk, det finns guldklumpar där ute, och du förtjänar att träffa dem!

2010-10-11 @ 20:48:54
URL: http://jagklarardet.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh.. det där är min mardröm. Jag har pratat med flera stycken det senaste året men har alltid fegat ut i sista sekunden. Sist jag träffade någon var förra vintern och vi har blivit väldigt nära vänner så det är ju bra men det kändes aldrig som att det skulle bli mer än vänskap så då känns det inte lika jobbigt.



Men nu finns det någon jag skulle vilja träffa. Hur tog du mod till dig? Hur vågar man?



Kram för att du är så mmodig!

2010-10-12 @ 08:18:56
URL: http://wianna.blogg.se/
Postat av: Jag klarar det

Man vågar för att man tänker att det är bättre att få det överstökat. När de väl har sett hur tjock jag faktiskt är, så visar det sig ganska snabbt vem som är en trevlig kille och vem som inte är det, dessvärre! Därför känns det bättre att få det avklarat så fort som möjligt, annars så är det ju trots allt ganska bortkastad tid.



Men visst, jag tvekar varje gång. Tvekar och gråter. Gråter för att det inte går bli smal och snygg på de XX antal timmar det är kvar tills man ska "träffas". Gråter för att jag inte har förmått mig göra något åt det i tid. Gråter för att han aldrig mer kommer se på mig på samma sätt efteråt.



Men sen tar jag mig i kragen, och bara gör det. Bära eller brista. Oftast brister det, men egentligen har jag inga belägg för att det verkligen handlar om två siffror på en våg (det är ingen som uttryckligen har sagt det).



Ett tips kan vara att säga att man är tjock, och inte bara tjock som i "åhhhh-jag-är-så-tjock-för-jag-väger-63-kilo"-tjock. Utan verkligen tjock. Då kan de ju åtminstone mentalt förbereda sig.



Ett annat tips är att inte "välja" de som ser pinnsmala ut. Tjockare killar borde rent logiskt ha större tolerans när det gäller tjockare tjejer, och vice versa.



Kram :)

2010-10-12 @ 14:10:07
URL: http://jagklarardet.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack för ditt svar. Jag försöker tänka så också ibland, mest när jag känner mig lite starkare och intalar mig att jag egentligen inte bryr mig. Men just nu bryr jag mig och är alldeles för svag och skulle låta en diss sänka mig totalt. Så det är bäst att vänta för jag vill inte sjunka mer.



Men jag undrar en sak till.. hur har du gjort så att ditt svar syns här i ditt kommentarsfält med grå bakgrund? Brukar sällan fråga efter designtips men det här har jag inte sett på blogg.se förut och det var riktigt snygg och praktiskt. :)

2010-10-12 @ 21:21:42
URL: http://wianna.blogg.se/
Postat av: Jag klarar det

Men du tror inte det skulle kunna funka att skriftligen berätta hur läget står till? Då finns det ju plats för mental förberedelse i hans/hennes huvud, menar jag.



2010-10-12 @ 22:24:54
URL: http://jagklarardet.blogg.se/
Postat av: Jag klarar det

Angående gråa svar så är det ett eget hack som jag har gjort ;) Inte helt optimalt ur alla synvinklar, men det fyller sitt syfte för min del. Om du vill ha koden så kan du maila mig, tror du har min mail efter mina kommentarer :)

2010-10-12 @ 22:26:24
URL: http://jagklarardet.blogg.se/
Postat av: Viktat

Så förbannat modigt.



Känner igen mig mkt väl i det här.

2010-10-13 @ 10:48:30
URL: http://viktat.blogspot.com
Postat av: Jag klarar det

Tack :)

2010-10-13 @ 19:28:31
URL: http://jagklarardet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback