Dagen D

Vilken dag!

Imorse var jag så nervös att jag höll på att spy. Jag duschde, fönade håret, plattade håret, lockade håret och till sist sprayade spray i håret - det blev en bra hårdag. Sen på med smink; foundation, puder, mascara, guld/brun ögonskugga och kajal. Även detta kändes löjligt lyckat.

Sedan på med kläderna. Svarta chinos, blå- och vitrandig skjorta och kavajjacka. Ankelstrumpor, svarta skoletter, och svart jacka. Men jag hade ingen passande väska, varför jag fick panikköpa en innan intervjun (!).

"- Kan du klippa bort lappen?" fick jag fråga i kassan. Och anteckningsblocket som man alltid ska ha med sig på intervjun för att visa sig intresserad, var var det?! Ja, inte var det med mig i alla fall, så jag fick även köpa detta. Tilltagande nervositet.

Men det gick bra. De vill träffas en sista gång innan de bestämmer sig, och då över en "lunch" med några anställda. Om de "vill ha mig" så ska jag börja redan på tisdag nästa vecka med kundmöte (!). Jag dog en smula när de sa det.

En sak i taget. Något som dock känns väldigt jobbigt är att försöka gå ned i vikt mitt i denna karusell. Jag vet inte hur jag ska få energin att räcka till, det tar onekligen på krafterna att gå runt med 220 i puls och nervositet i magen :/

Kommentarer
Postat av: therese

GUD så KUL!!!! =) =) Hoppas verkligen på dig nu. Om du tycker det är jobbigt med två saker så försök bara att hålla vikten istället för att gå ned nu i några veckor =)

2010-01-08 @ 08:40:38
URL: http://slutavarafet.blogg.se/
Postat av: therese

Ofast blir allt för mycket så det bara svämmar över och då brukar jag iallafall äta en massa. =)



Sen är det bara att tänka på vardagsmotion. Fördelen om man får jobb är rutinerna! =)

2010-01-08 @ 10:54:54
URL: http://slutavarafet.blogg.se/
Postat av: L + 100 kg

Åh vad kul! Det går nog bra! Vi håller alla tummarna för dig! Vad är det för jobb?:)

Förstår verkligen hur det är att jobba o gå ner i vikt samtidigt. Inte alls lätt! Jag jobbade som konditor innan och det var verkligen inte lätt..

Kram!

2010-01-08 @ 15:51:42
URL: http://tuggaa.blogg.se/
Postat av: therese

Jag har försökt kolla upp hur fan man gör det! Jag hittade nämligen det där på aftonbladet, och jag ska verkligen försöka ta reda på det! I ugnen har jag ju hört men inte i micro haha =)

2010-01-09 @ 11:35:29
URL: http://slutavarafet.blogg.se/
Postat av: Jag klarar det

L + 100 kg

Jobbet är som webbutvecklare :) Jag tror nog att det kan vara enklare att gå ned i vikt om man jobbar samtidigt eftersom man då har mer rutiner i vardagen (bättre dygnsrytm och mer fasta måltids-tider) samt har en mer skiftande vardag med människor, jobb och fritid. Att gå hemma och vara arbetslös blir för mig bara pannkaka, timmarna rinner iväg och jag vet inte när jag åt senast eller vad.



therese

Jag provade att göra morotschips i ugnen några gånger men det blev bara fail :P

2010-01-09 @ 12:50:51
URL: http://jagklarardet.blogg.se/
Postat av: therese

jag sitter på kontor på ica jag =) så väldigt stillasittande tyvärr!

2010-01-12 @ 09:32:10
URL: http://slutavarafet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback