Saker man gör för att undvika sin kropp

  • När jag sitter på en buss, på en stol utan bord eller i en soffa ser jag alltid till att ha något i knät, så att jag inte behöver konfontreras med mina mindre smala och smickrande lår. På bussen tar jag väskan, i soffan en kudde men på en stol blir det oftast värre. Jag tycker det är ganska jobbigt att sitta och prata i en grupp om man inte har ett bord framför sig som man kan gömma sig bakom.
  • Undvika speglar så långt det bara går, och om man måste kolla så är det endast ansiktet som får synas. I provrum t ex vänder jag alltid bort alla speglar; jag vill verkligen inte se (vilket i sin tur givetvis innebär att jag egentligen inte vet hur kläderna sitter / ser ut).
  • Bär tjocka och svarta kläder och undvika tighta och ljusa kläder. Oftast väljer jag även jeans i baggy-modell (ja, hur mycket baggy de nu blir när man är så tjock som jag är ...). Det finns en anledning till varför jag aldrig har gjllat sommaren - man måste klä av sig, vilket jag vägrar och då blir det ofta himla varmt.
  • Bär långa tröjor och linnen (dagens mode är ganska snällt mot övervikta trots allt, värre var det på 90-talet då de korta magtröjorna var ett allmänt måste).
  • Ständigt försöka ha blicken framåt och inte kolla nedåt för att råka få se en tjock mage eller breda lår.
  • Duschar i mörker (ja, jag vet ...)
  • Undviker, eller inte alls, att kolla på foton av en själv. När jag blir taggad på Facebook t ex så måste jag bocka i "disable images" i min webbläsare och sedan gå in och ta bort taggen. Jag skäms så för min kropp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback