Mitt första mål

Idag är det söndag och illamåendet var borta under en tid, men så fort jag åt några tuggor så kom det åter. Konstigt och lite intressant.

Söndag = vilodag för mig, så idag har benen fått vila. Imorgon däremot är det full rulle igen :) Då ska jag springa, om andan faller på. Jag försöker att inte tvinga mig själv till att göra det för då blir det bara tråkigt. Känner jag inte för det, så blir det promenad istället. Simple as that :P

Tänkte även skriva lite om vad mitt första "mål" är med min viktnedgång. Eftersom jag mår väldigt dåligt av att väga mig (ja, att väga sig är ju givetvis det bästa) så går jag mer på storlekar på kläder. Detta är givetvis ett mindre precist mål än vad vikt eller mått är, men det är ändå något.
Idag drar jag storlek 50 (!) i byxor. 50! Kan ni förstå?! 50 ... det är liksom ... 50 ...
Mitt första  mål är att ha storlek 48 i byxor (tröjor har jag XL eller typ 44). Jag vet inte när jag kommer att uppnå detta mål, alls. Men förhoppningsvis inom ett par månader. Minst fyra av fem provade byxor i storlek 48 ska sitta bra innan målet kan anses vara uppfyllt. Om detta fungerar bra så kommer jag göra likadant med storlek 46 och 44 (räknar med att det är sådär 20 kilo dit, vilket borde innebära att det tar cirka 20 veckor om man går ned ett kilo i veckan = början av januari) . Efter det kommer jag förhoppningsvis kunna väga mig och därefter följa min viktnedgång på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback