Drömmen om de ultimata jeansen

Skogsberg Jeans SEK 1099, Tiger Of Sweden - NELLY.COM
I perioder i mitt liv har jag varit hyfsad smal. Aldrig supersmal, kanske aldrig ens "smal" enligt de flesta. Men ändå helt okej smal. Och jag kan inte minnas att jag, under några omständigheter, har mått bättre än vad jag gjorde då. Och då ska man ändå ha med i beräkningen att jag kanske då vägde 72-76 kg till mina 170 cm, alltså inte alls supersmalt. Men det räckte tydligen.

Idag gick jag på stan och jag blir alltid lika ledsen av att göra detta. På något sätt blir det så himla uppenbart att jag är allt annat än vad jag egentligen vill vara. Jag vill springa runt i affärerna och prova kläder, köpa jeans som jag vill ha för att de sitter bra (inte för att de är de enda som går på) och faktiskt använda speglarna som de hemska provrummen faktiskt är utrustade med. Om jag avslöjade alla "knep" jag har utvecklat under åren för att slippa se/konfronteras med min egen kropp så skulle säkerligen en och annan psykolog förundras. Kanske är dessa "knep" av intresse för er bloggläsare? Jag känner inte att jag egentligen måste hålla tillbaka på något då jag bloggar anonymt.

Jag har en dröm om ett par jeans. De är snygga. De sitter bra. De har en bra storlek (31-32?) och jag köper dem med glädje. Det spelar nästan ingen roll hur mycket de kostar så länge de är i rätt storlek och har rätt passform. En dag kanske jag får köpa dem. Men just nu är de långt borta.

Kommentarer
Postat av: Anna

Tack så mycket för din kommentar. Men visst är det något lurt med Gekås, det är som att hjärnan tar en paus och man bara köper och köper och köper, sen spelar det ingen roll om man egentligen vill ha. :)



Tänk om man hade en så fin kropp som hon i din header. Det kommer aldrig hända för min del för jag har bristningar så det räcker och blir över. :P Jag känner verkligen igen mig i det du skriver om att gå på stan också, det är sjukt vad man gör för att undvika sånt som får en se sig själv. Jag är nyfiken på dina knep iaf. :)

2009-08-05 @ 22:29:02
URL: http://kanjagblismal.blogg.se/
Postat av: Bullen

Åh, det där känner jag igen alldeles för väl! Att handla saker för att de faktiskt passar, och inte för att de är snygga, är inte alls roligt...det har jag gjort många gånger!



Några av de där "knepen" du pratar om vore intressant att höra. Vi har nog alla en del fuffens för oss för att slippa undan sanningen!



Lycka till med ditt kämpande!

2009-08-07 @ 00:50:33
URL: http://www.bullenstankar.blogspot.com
Postat av: Anna

Jo men bleknar gör dom men som du säger... det tar tid, lång tid! Fast jag lägger inte så mycket energi på att störa mig på dem, det är ingen ide för dom är här för att stanna. Såvidare inget mirakel för mig fattiga lilla människa dyker upp.



Haha, photoshop hade ju vart suveränt om man faktiskt hade kunnat fixa verkligheten också och inte bara bildresultatet! :D

2009-08-07 @ 10:50:08
URL: http://kanjagblismal.blogg.se/
Postat av: therese

ja, jag önskar att jag får köpa ett par dyra märkesjeans. våga gå in i en affär och be om hjälp. kanske till och med få den uppsydda, men det är några kilon kvar till den drömmen...

2009-08-09 @ 21:32:59
URL: http://slutavarafet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback